• Welkom bij Team BenBodyFit!

  • We zijn verheugd om jou te verwelkomen in ons team.
    Als collega van ons team, speel je een essentiële rol in het creëren van een stimulerende omgeving waarin onze leden hun fitnessdoelen bereiken en een gezonde levensstijl kunnen omarmen.Je bent niet alleen een medewerker, maar een belangrijk onderdeel van onze missie om mensen te inspireren en te motiveren om het beste uit zichzelf te halen. Jouw inzet, enthousiasme en professionaliteit zijn van onschatbare waarde voor ons succes.We moedigen je aan om open te staan voor nieuwe uitdagingen, vragen te stellen en samen te werken met je collega's. Samen kunnen we grenzen verleggen, doelen bereiken en onze gemeenschap versterken.

    Nogmaals, welkom bij BenBodyFit.
    Laten we samen bouwen aan een gezondere en actievere toekomst!
    We begrijpen dat je wellicht nog vragen hebt over onze werkwijze en hoe alles hier bij ons werkt. Geen zorgen, deze onboarding gaat je op weg helpen.

    Laten we snel beginnen!

    Met vriendelijke groet,
    Team BenBodyFit

  • Het doel van deze onboarding is om effectief te integreren in het bedrijf.
    Je voorzien van de benodigde kennis, vaardigheden en middelen om succesvol te zijn in je nieuwe functie en je te helpen verbonden voelen met de bedrijfscultuur.

    Omdat we hebben gemerkt dat niet alles vanzelf sprekend is, zullen sommige vragen misschien gek overkomen. Dit is puur om te informeren en te bekijken naar jouw mening & visie. Deze onboarding bevat verschillende onderwerpen, zoals hygiëne, lesgeven en nog veel meer. We beginnen de onboarding met de algemene zaken.

    Laten we snel van start gaan!

  • ALGEMENE ZAKEN

  • Inplannen van een les

    Belangrijk is dat je altijd een les ingepland hebt staan wanneer de klant naar huis gaat.
    Op deze manier zorg je ervoor dat de continuïteit word gewaarborgd.

    Het beste en makkelijkste is om een vast moment in de week te zoeken voor jou en de klant dat ze komen sporten. Dat zorgt ervoor dat sporten een vast ritueel wordt in hun week. Wanneer dit gebeurt blijft de klant namelijk langer lid.

  • Attent zijn

    Wees attent richting de klant en probeer het vertrouwen van de klant te winnen. Dit doe je door middel van goed te luisteren naar de klant en attent te zijn. Wanneer de klant bijvoorbeeld tijdens de les het heeft over een belangrijk examen, gesprek of zijn verjaardag attendeer de klant dan op de dag zelf en laat merken dat je aan hem denkt door een appje te sturen naar diegene.

  • Ziekte

    Mocht je onverhoopt ziek worden meld dit dan altijd bij Ben.
    De klanten die je ingepland hebt staan informeer jezelf en probeer te kijken of er vervanging geregeld kan worden in de groepsapp, Ben zal je hierbij helpen.

  • Muziek via de computer

    We gebruiken een versterker en een computer om muziek af te spelen.
    Door de versterker aan te zetten met de aanknop en de computer kan je aanzetten door aan de aan-knop in te drukken, uitzetten doe je doormiddel van linksonder op het Windows logo te drukken en de stand-by knop in te drukken. De computer word alleen gebruikt voor muziek via Spotify.

  • Hygiëne

  • Hygiëne op de werkvloer is van essentieel belang voor de gezondheid, veiligheid en productiviteit van ons team. We willen ervoor zorgen dat onze werkomgeving schoon en hygiënisch blijft, zodat we allemaal in een veilige en gezonde omgeving kunnen werken.

  • Opruimen materiaal

    Materiaal wat je gebruikt hebt, ruim je na elke les op. Mits je het materiaal gelijk de les erna nodig hebt. Alles heeft een vaste opbergplek in de gym. Dit geeft als resultaat dat alles makkelijk te vinden is voor iedereen.

  • Eten, Afwas, bestek & borden

    Eten doe je in je eigen tijd en buiten het zicht van de klanten in de praktijkruimte.
    Bestek en borden kan je gebruiken, bestek en borden bevinden zich in de kastjes.
    Wanneer je hebt gegeten dan zorg je ervoor dat je ook de afwas ervan doet en niet in de wasbak laat staan.

    Er staat dus ten alle tijden geen afwas in de wasbak of op het aanrecht!

  • Huisdieren

    Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen naar BenBodyFit.
    Ook is het niet toegestaan om ze vast te maken op het parkeerterrein aan een paal of dergelijke. Dit vanwege de hygiëne en geld voor zowel de trainers als voor klanten.

  • Roken

    Het is niet toegestaan om te roken bij BenBodyFit. Mocht je willen roken dan kan dit buiten het hek. Sigarettenpeuken gooi je in de prullenbak.

  • WC Regels

    Bij ons gelden helaas niet de regels:

    - Beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen.
    Gelieve scheetjes in de wc te laten, waar ze thuis horen.

    - Trek je aan het laatste vel, denk dan niet de volgende die red het wel.
    Gelieve het wc papier bij te vullen wanneer je het laatste velletje heb.

    - Trekt jouw grote boodschap een spoor, pak dan even de borstel zoals het hoor.
    Gelieve de wc borstel gebruiken wanneer je een grote boodschap hebt gedaan.

  • Lesgeven

  • Om effectief les te geven, zijn er een paar belangrijke punten waar je rekening mee moet houden. De volgende vragen gaan dan ook over: Professionele houding, voorbereiding, betrokkenheid & Respect voor diversiteit.

  • Actieve houding

    Tijdens je les neem je een actieve houding aan, dit doe je door hardop te tellen en de klant aanmoedigen. Dit zorgt voor extra motivatie bij de klant.
    Zitten doe je dus alleen wanneer de klant aan het fietsen of roeien is.

  • Klant wilt stoppen

    Wanneer de klant aangeeft dat hij of zij wilt stoppen zal dat altijd een reden hebben.

    Stoppen vanwege een financiële reden:
    Mocht een klant zeggen dat hij/zij het te duur vind worden.
    Bieden dan het alternatief aan om half uurs lessen te nemen, om de week te komen sporten of mee te doen met de groepsles. Benadruk altijd dat het belangrijk is dat hij of zij blijft sporten dit kan je doen door de voordelen van het sporten te benoemen.

    Stoppen vanwege een blessure:
    Mocht een klant willen stoppen vanwege een blessure verwijs diegene dan door naar onze eigen fysiotherapeut. Dan blijft de klant namelijk wel in ons vizier en is de kans groter dat de klant terug komt wanneer hij hersteld is.
    Gaat de klant niet naar een fysiotherapeut alleen wat rust nodig, plan dan altijd een afspraak met diegene in na de rustperiode.

    Stoppen vanwege privéproblemen:
    Mocht een klant aangeven dat hij/zij thuis privé problemen heeft dan kan je daar weinig aan doen.
    Het enige wat je kunt voorstellen is of je hem/haar ergens mee kunt helpen.
    Zeg er altijd bij dat je over een x aantal weken even contact met hem/haar neemt om te kijken hoe het met hem/haar gaat. Doe dit dan ook echt en zit dan in je eigen agenda als reminder

  • Nulmeting

    Voordat de klant van start gaat bij ons zorg je voor een nulmeting.
    Tijdens dit moment ga je in kaart brengen waar de klant staat op het gebied van conditie en kracht. Deze breng je in kaart door middel van het meet formulier in te vullen. Belangrijk om te weten is dat de klant zich oncomfortabel en kwetsbaar voelt tijdens dit moment, zeker wanneer de centimeters en het gewicht word gemeten. Tijdens het meten van het gewicht en de centimeters probeer de klant dan op zijn gemak te stellen door te zeggen:
    ‘’Dat dit een nieuwe start is’’
    ‘’Ze een grote stap hebben gezet’’

  • Voorstellen/ gedag zeggen

    Wanneer een klant of trainer binnenkomt zeg dan altijd gedag tegen diegene, betreft het iemand die je nog niet hebt gezien, stel jezelf dan even voor. Op deze manier creëer je een veilige sport omgeving en is de klant bekent wie de trainers zijn en wie niet.

  • Tussentijdse meting

    1x per 6 weken doe je een tussentijdse meting met de klanten.
    De klant sport al 6 weken samen met je, de klant heeft dus het nodige al afgezien en hard gewerkt om resultaat te boeken. Dit moment is belangrijk voor de klant, al het harde werken van de afgelopen 6 weken heeft namelijk geleid tot dit moment.

    De tussentijdse meting doe je door de metingen die je tijdens de nulmeting hebt gedaan met de klant te herhalen. Belangrijk is dat net als tijdens de nulmeting de klant zich oncomfortabel en kwetsbaar voelt tijdens dit moment, zeker wanneer de centimeters en het gewicht wordt gemeten. Stel de klant tijdens dit moment dan weer op zijn gemak.
    Wanneer alle metingen zijn gedaan, stel dan weer nieuwe doelen op met de klant. Dit zorgt ervoor dat de klant ergens naartoe wilt werken. Laat de klant dan zeker ook zelf met ideeën komen waar hij de komende 6 weken naartoe wilt werken.
    Een doelstelling kan bijvoorbeeld zijn dat de klant mee wilt doen met een vijf kilometer loop of iets dergelijks.

  • Lesvoorbereiding

    Tijdens het lesgeven zorg je ervoor dat je iets hebt voorbereid.
    Vragen wat de klant die les wilt gaan doen staat erg onprofessioneel en laat zien dat je niks hebt voorbereid, de klant wilt niet zelf iets verzinnen om te gaan doen, anders had de klant wel zelf gaan sporten bij een sportschool.

    Overleggen met de klant kan je wel doen. Wanneer de klant bijvoorbeeld aangeeft dat hij erg moe is, kan je een voorstel doen wat je van plan bent en/of de klant dat ziet zitten, zo laat je zien dat je iets hebt voorbereid.

    Dezelfde les doen als de klant ervoor is geen optie omdat dit misschien al heeft gezien een les opnieuw doen is ook geen optie omdat dit erg onprofessioneel staat tegen de klant.
    Je zorgt er dus voor dat de klant iedere les iets nieuws beleefd en succes ervaringen uit deze les haalt. Natuurlijk kunnen sommige oefeningen herhaald worden om een groter doel te behalen.
    Zo zullen niet alle klanten de box op springen op de grootste stand en heeft dit herhaling en oefening nodig.

  • Vestiging

  • Onze vestiging vormt het kloppende hart van onze activiteiten. Hier komen onze visie, missie en waarden tot leven in elk aspect van ons werk. Het is een dynamische omgeving waar we streven naar excellentie en samenwerking.

  • Defecten apparaten

    Mocht een apparaat defect zijn, meld dit dan bij Ben. Probeer te kijken wat er kapot is en zo specifiek mogelijk te vermelden wat er kapot is.

  • Kleedkamer

    In de kleedkamer kleden mensen zich om, gelieve de kleedkamer niet betreden mensen zich aan het omkleden zijn.

  • Spullen van klanten en van je eigen.

    Jassen, tassen en schoenen van klanten en van je eigen dienen opgeborgen te worden in de lockers. Dit om diefstal te voorkomen en ervoor te zorgen dat alles netjes blijft. Handdoeken of een flesje water mogen wel op de tafel blijven staan.

  • Parkeren

    Alleen klanten mogen op ons parkeerterrein parkeren, trainers doen zit op de straat.

  • Hek openen / sluiten

    Open beide deuren van het.
    Wanneer iemand wilt parkeren is dat wel zo handig namelijk.
    Wanneer je als laatste bent en moet afsluiten zorg je ervoor dat beide hekken ook weer gesloten worden en op slot worden gedaan. Dit geld ook middags of ochtends, je weet namelijk niet of jij de laatste bent die er die dag is.

  • Materiaal gebruiken

    Gelieve rustig om te gaan met het materiaal, zodat we er lang mee kunnen doen. Gebruik de apparaten dus alleen waar ze voor bedoeld zijn en ga geen nieuwe oefeningen verzinnen om de apparaten mee te gebruiken.
    bv: de leg press als hack squat gebruiken, hier kan de bekleding van de leg press niet tegen en zal snel kapot gaan.

  • Salaris / factuur

    Je factuur verstuur je naar info@benbodyfit op de 1e van de maand, de factuur zal binnen 14 dagen (in de praktijk binnen 1 dag) betaald worden. Mocht je het bankrekeningnummer willen wijzigen meld dit dan bij Ben.

  • Member get Member / Proefles

    Om meer klanten te krijgen maken we gebruik van member get member / proeflessen. Bestaande klanten mogen iemand meenemen om mee te mogen sporten (proberen). Besluit de klant vervolgens om lid te worden dan krijgt de bestaande klant een maand gratis les.

  • Beoordelingsgesprekken


    Ieder kwartaal zal je een beoordelingsgesprek krijgen, tijdens dit gesprek wordt jouw functioneren besproken.

  • Vrienden laten sporten


    Vrienden mag je bij ons laten sporten, wanneer ze geen lid zijn kost dit € 5,- per keer dat ze komen sporten.
    Dit dien je vooraf te melden bij Ben en achteraf te betalen bij Ben.

  • Bedankt voor je deelname!

  • Namens het hele team willen we je hartelijk bedanken voor je toewijding en enthousiasme tijdens het onboarding proces. We zijn verheugd om jou officieel te verwelkomen als lid van ons team en kijken ernaar uit om samen te werken aan onze gemeenschappelijke doelen.

    We hopen dat je deze tijd als waardevol hebt ervaren en dat je je nu klaar voelt om jezelf volledig te ontplooien binnen ons team.

    Als je vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen. We staan altijd klaar om je te ondersteunen en je te helpen succesvol te zijn in je nieuwe functie.

    Nogmaals, welkom bij ons team! We zijn ervan overtuigd dat je een waardevolle toevoeging zult zijn en kijken uit naar een succesvolle samenwerking.

  • Should be Empty: